Saturday, May 8, 2010

Ibu, ibu engakulah ratu hatiku...Cikgu engkaulah idolaku

Ibu, ibu...engkaulah ratu hatiku,bila kuberduka engkaulah tempat kumengadu.. ibu..ibu..engakulah ratu hatiku.. Allahuakbar, betapa besarnya pengorbanan ibu kepada anak-anaknya selama ini sejak dalam kandungan hinggalah anak-anak itu membesar dan mempunyai kehidupan sendiri. Ibu, sukar bagiku meluahkan perasaan dan kasih sayangku sebagai seorang anak kepada ibu selama ini.Walaupun sepanjang hayat ibu di dunia fana ini,aku tersisih dalam kalangan adik-beradik dan kurang kasih sayang daripada yang lain semasa penjagaan ibu kepada kami. Aku reda malah aku berterima kasih dengan segala apa-apa yang berlaku justeru kasih sayang ibu selama ini kepadaku amat aku rasai apabila ibu memarahiku dan menjagaku ketika sakit peningku ibu. Terima kasih ibuku. Allahamdullillah,saat itu yang aku rindui takala aku sakit ketika ini. Aku amat merinduimu ibuku.. Allahuakbar! Semoga roh ibu dan ayahku dicucuri rahmat Allah dan tenang di alam kubur.

Syukur alhamdullillah, ibu ayah...cubitan ibu dan marah ayah selama hayat ibu ayah kepadaku suatu ketika dahulu telah menjadikan aku seorang yang berjaya dalam kerjayaku. Didikkan ibu ayah selama ini kepadaku telah mendewasakan aku mengejar ilmu sepanjang aku di alam persekolahan dan kini aku ketandusan ilmu..

Namun begitu aku amat berterima kasih kepada guru-guruku yang telah mendidikku dengan penuh kasih sayang mereka terhadap para pelajarnya tanpa rasa jemu. Terima kasih cikgu.16 Mei merupakan hari guru. Dikesempatan ini saya doakan semoga guru-guru saya sihat walafiat dan mendapat rahmat Allah sepanjang hayat mereka. Tanpa cikgu siapalah Juliah Haji Matnoor hari ini.

No comments:

Post a Comment