Tuesday, May 4, 2010

Perkongsian Ilmu

Bulan Februari yang lalu saya bertandang ke SMK Pekan Telipok Tuaran. Satu sesi perkongsian ilmu bersama murid-murid yang bakal menduduki peperiksaan awam kelak. Saya rasa teruja pabila bersama mereka, ternyata mereka seronok mengikuti ceramah tersebut. Saya berharap sangat mereka akan dapat mengaplikasikan cara jawab yang betul berdasarkan soalan yang diuji kelak. Kunjungan saya buat kali kedua di SMK Pekan Telipok Tuaran.

Selanjutnya, bulan Mac yang lalu pula satu perkongsian ilmu bersama para pelajar perdana Maktab Sabah telah diadakan iaitu tempat saya bertugas. Respon yang baik saya peroleh daripada mereka. Semoga mereka berjaya dalam peperiksaan awam kelak.

Seterusnya, bulan April yang lalu saya dipelawa ke SMK Takis Papar. Menurut salah seorang guru yang mengajar di sana,yakni hasil perkongsian ilmu bersama para pelajar di sekolah tersebut tahun lalu telah membuahkan hasil iaitu peratusan keputusan peperiksaan Bahasa Melayu meningkat.Syukur kehadrat Allah. Saya seronok bersama mereka semasa ceramah berlangsung kerana tindak balas yang baik para pelajar telah berikan kepada saya. Besarlah harapan saya agar mereka dapat menjawab peperiksaan Bahasa Melayu kelak dengan cara jawab yang betul dan cemerlang keputusan peperiksaan mereka kelak.

Pada 7 Mei 2010 bersamaan hari Jumaat jam 8.00 pagi hingga 10.00 pagi satu perkongsian ilmu bersama para pelajar SMK Sanzac akan berlangsung. Perkongsian ilmu buat kali pertama bersama para pelajar SMK Sanzac. Harapan saya, para pelajar SMK Sanzac dapat menerima saya seadanya. Selamat bertemu dalam perkongsian ilmu kelak.

No comments:

Post a Comment