Wednesday, May 4, 2011

Persediaan Bahan,Minda,Emosi dan Rohani bagi menghadapi Kertas Bahasa Melayu SPM 2011( Bulan November)

* Para pelajar telah membaca dan memahami keseluruhan teks KOMSAS iaitu 'Harga Remaja',, 'Dirgahayu Bahasaku' dan, novel mengikut zon masing-masing serta bahan ulang kaji Kertas 1 dan Kertas 2 yang disediakan oleh guru-guru anda.
* Para pelajar mengetahui format dan memahami keperluan serta menguasai teknik menjawab Kertas 1 dan 2 Bahasa Melayu SPM dengan sepenuhnya.
* Anda berusaha agar memperoleh markah yang cemerlang dalam setiap kali taksiran (Taksiran 1,2 & 3) Ujian Lisan Berasaskan Sekolah (ULBS) Bahasa Melayu.
* Para pelajar membuat analisis tentang soalan Kertas 1 & Kertas 2 (soalan 1, Soalan 3 dan Soalan 4) bagi tahun-tahun lepas.
* Para pelajar berusaha tidak mengenal penat dan jemu untuk sentiasa membuat latihan ulang kaji.
* Anda berazam dan berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk memastikan A+ Bahasa Melayu tidak terlepas daripada genggaman.
* Anda sentiasa berdoa agar mendapat kecemerlangan dalam subjek Bahasa Melayu dan subjek-subjek lain.
* Anda mengerjakan Solat Sunat Hajat dan Tahajud memohon limpah perkenan Allah
* Anda membaiki tulisan agar mudah dibaca oleh guru/pemeriksa
* Anda memastikan bahawa kerja yang anda hasilkan terutama jawapan peperiksaan kemas, cantik dan menyenangkan hati semua pihak.
* Anda melakukan perkara-perkara lain yang sepatutnya dilakukan sebagai seorang pelajar dalam menghadapi peperiksaan.

Semoga dirahmati Allah dan semoga berjaya dengan cemerlang......Yakin dengan kebolehan yang ada dalam diri anda....menuju puncak kecemerlangan akademik anda inginkan selama ini...renung-renungkan.... selamat belajar....

No comments:

Post a Comment