Wednesday, May 4, 2011

Syukur Alhamdulillah...

Syukur alhamdulillah dengan izin-Nya selama tiga tahun aku menanti akhirnya aku dapat berita gembira. Sebaik sahaja aku menyemak status kenaikan pangkat secara 'online', aku telah berjaya mendapat pengesahan DG 44. Dalam hal ini, aku menanti surat pengesahan tersebut untuk tindakan susulan selanjutnya. Aku perlu berusaha untuk kenaikan pangkat seterusnya iaitu DG48 pula. Hrmmm,banyak kerja yang aku perlu buat. Bukan mudah untuk menggapainya kalau tidak ada keinginan yang kuat dari sanubariku.... Emak,ayah dan keluarga serta warga Maktab Sabah terima kasih kuucapkan kerana anda merupakan salah satu penyumbang dalam kerjaya saya selama ini.

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan minda,kesihatan yang baik dan emosi yang stabil untuk aku meneruskan langkahku yang belum terhenti ini dalam bidang yang aku hajati sejak kecil lagi. kini aku amat bersyukur dengan nikmat yang Engkau berikan kepadaku ya Allah. Jauh di sudut naluriku, aku menangis kerana berita gembira ini tidak dapat aku sampaikan kepada kedua ibu bapaku. Mereka telah kembali ke rahmattullah sekian lamanya. Namun aku masih ingat kata-kata ayahku suatu ketika dahulu aku sebagai pelajar. Kata-kata hikmat itu masih segar bugar dalam mindaku justeru sebagai pembakar semangatku dalam kerjayaku......Semoga roh ayah dan ibu mendapat rahmat-Nya.

Aku pelik dengan kesihatan diriku sendiri...hampir sebulan lebih aku batuk-batuk tidak juga baik-baik ni... bermacam ubat dah kutelan tidak juga sembuh..Sakit ini rezeki Allah berikan kepada kita...aku reda dengan qada dan qadarNya..

Salam dari saya,

Juliah Haji Matnoor.
Maktab Sabah.

1 comment: