Saturday, July 25, 2009

Keputusan Perlawanan Bola Jaring Maktab Sabah dan Bola Sepak Maktab Sabah

Pada 24 Julai 2009, Pasukan Bola jaring Maktab Sabah telah memenangi dua perlawanan dalam kumpulan A: Perlawanan pertama antara Maktab Sabah dengan SM St Anne, Maktaba Sabah mengungguli perlawanan tersebut dengan jaringan 35 gol berbalas 10 jaringan gol. Dalam perlawanan kedua pula antara Maktab Sabah dengan SMK Mutiara telah menang dengan jaringan 38 gol berbalas 16 jaringan gol. Tahniah kepada para pemain Bola Jaring Maktab Sabah telah menjuarai johan kumpulan A. Hari ini para pemain akan bermain dalam pusingan separuh akhir antara Maktab Sabah dengan SM Stella Maris pada jam 2.00 petang.

Dalam masa yang sama, pasukan Bola Sepak Maktab Sabah telah memenangi dua perlawanan dalam Kumpulan B. Perlawanan pertama pasukan Maktab Sabah bertemu dengan naib johan tahun lalu iaitu pasukan SM La Salle,para pemain bola sepak Maktab Sabah bermain dengan penuh semangat dan telah menewaskan SM La Salle dengan jaringan 3 gol manakala pasukan Sm La Salle gagal menjaringkan sebarang gol. Seterusnya, perlawanan kedua anatara pasukan Maktab Sabah dengan SM ST. Anthony; pasukan Maktab Sabah telah menewaskan SM St. Anthony dengan satu gol tanpa jaringan daripada pasukan SM St. Anthony. Tahniah kepada para pemain bola sepak Maktab Sabah atas kemenangan yang diperoleh dan seterusnya membolehkan mereka baraksi pada perlawanan akhir pada 26 Julai 2009.

Selanjutnya, pasukan Hoki Maktab Sabah telah menjuarai kejohanan Hoki Premier Zon Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan yang telah berlangsung pada 20 Julai hingga 21 Julai 2009 di Kompleks Sukan Likas yang lalu.

Semoga para pemain Maktab Sabah bermain dengan penuh semangat juang untuk mengharumkan nama Maktab Sabah dalam sukan Premier 2009 dan masa akan datang.

No comments:

Post a Comment