Monday, June 1, 2009

2 hari bulan

2 hari bulan adalah tarikh yang paling bersejarah dalam diriku. Aku amat menghargai dengan apa-apa yang hadir dalam hidupku justeru aku bersyukur dengan apa-apa yang datang daripadaNya. Kehadirannya dalam diriku sesuatu yang amat bernilai daripada wang ringgit. Dalam masa yang sama aku cuba mengatur langkah yang bijaksana untuk tidak menyakiti hatinya.Beralah bukan bererti aku kalah. Namun demikian keikhlasan dan kejujuran adalah tunjang utama dalam ikatan yang terjalin tanggal 2 hari bulan yang lalu. Mengapa aku selalu mengalah? Adakah mereka berfikir tentang hatiku? Dalam hal ini tidak ada jawapan yang terungkai dan menyenangkan semua pihak malah janganlah seperti enau melepaskan pucuk masing-masing. Sesungguhnya,dalam semua perkara yang hendak kita lakukan hadir daripada ketulusan hati dan kasih sayang telus kita tanpa ada perasaan hasad dengki yang boleh memusnahkan perhubungan kita. Bersyukurlah dengan apa-apa yang telah kita peroleh daripadaNya. Aku reda dengan apa-apa yang akan datang daripadaNya. Siapalah aku? Aku hanya insan yang alpa dan naif yang masih mencari-cari sinar daripadaNYa untuk kujadikan bekalan masa depan. Terima kasih ketulusan,kejujuran dan kasih sayang daripadamu kepada aku malah aku menghargai hadir dirimu dalam dairy kehidupanku. Jangan lepaskan........Ampuni aku andai aku tersilap kata tanpa aku sedari telah melukai hati kamu. Hidupku harus diteruskan hingga ke noktah terakhir. Oleh hal yang demikian tidak ada manusia yang sempurna, cermin diri kita siapa diri kita yang sebenarnya. Apabila kita mengenali diri kita, kita bersyukur dengan nikmat yang diberi olehNya.

No comments:

Post a Comment