Saturday, August 8, 2009

Aku ingin kau selalu

8 Jun 2009, hari kedua aku kat Pahang. Kampung aku yang kedua... a'aah kampung aku, tak lama lagi aku akan berhijrah di Pahang dan akan meninggalkan Sabah Tanah Tumpah Darahku. Wow, mampukah aku meneruskan kelangsungan hidup aku kat Pahang ini! Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku kekuatan untuk aku hadapi segala kemungkinan yang akan berlaku selepas ini. Aku igin engkau selalu hadir dan temani aku di setiap langkah menyakini aku sepanjang hidupku. Aku tak sanggup kehilangan dirimu.. Bagiku engkau adalah penyeri hidupku ketika ini. Engkau hadir dalam diriku sebagai satu mutiara yang memberi sinar kebahagiaan dalam lubuk hatiku yang telah lama terluka oleh seseorang. Hati ini telah lama mati akibat sikap seseorang yang tidak tahu menghargai diri ini justeru hati sepi dalam mengharungi hidup yang penuh dengan cabaran tetap gagah meneruskan perjuangan yang belum selesai.

Syukur alhamdulillah,aku dapat sinar kebahagian apabila aku mengenali seseorang yang dapat merubah segala-galanya dalam diary kehidupan aku selama ini. Meski waktu akan mampu mengatur segala-galanya apa-apa yang kita inginkan dalam kehidupan kita? Mampukah kita hadapi segala kemungkinan yang akan berlaku tanpa kita duga? Sesungguhnya kita ingin selalu bersama dalam segala hal yang kita lakukan seharian, setiap saat, setiap masa, setiap minggu, setiap bulan,setiap tahun. Mudah sangat kita mengharapkan sesuatu apa-apa yang kita inginkan dalam hidup kita. Baik sungguh kalau apa-apa yang kita inginkan kita peroleh dengan mudah. Hati kita akan melonjak kegembiraan tanpa terkata malah senyuman panjang terukir di bibir kita. Namun demikian jika sebaliknya yang berlaku, kita akan berduka cita malah kita rasakan diri kita tidak bermakna langsung pula. Apa yang sebenarnya yang kita ingin lakukan dalam hidup kita? Mengapa kita tidak mahu mengakui akan kelebihan dan kekurangan yang ada dalam diri kita? Mengapa kita hendak menuding jari kepada orang lain dalam segala hal? Mengapa kita tidak melihat siapa kita yang sebenarnya dalam kehidupan kita selama ini? Seharusnya, kita bersyukur kerana Allah masih menyayangi kita dan memberi peluang untuk kita menghargai diri kita dan menyayangi diri kita. Sehubungan dengan itu, kita perlu menghargai sesiapa sahaja yang sudi berteman dalam segala hal yang kita lakukan.

Setiap langkahku engkau menemani aku. Aku amat menghargai dirimu dan amat menyayangimu setiap hala nafas kuhembus.

No comments:

Post a Comment