Saturday, August 15, 2009

Lebih kurang tiga jam di SMK Tamparuli.

14 Ogos 2009 - Pertama kali saya berkunjung ke SMK Tamparuli, sebuah sekolah yang terletak di kawasan pinggir bandar. Saya telah ditemui oleh seorang pelajar yang berada di kawasan sekolah tersebut. Pelajar itu bertanya sesuatu dengan saya " Cikgu, mana tong sampah kat sekolah ni" kata pelajar itu kepada saya. Lalu saya menjawab kepadanya, "Maafkan saya, saya tidak tahu kerana saya baharu sahaja sampai ke sekolah ini". Kami hanya berbalas senyuman, ternyata kami berdua pun baharu saja sampai ke sekolah itu.

Tujuan saya ke sekolah tersebut semata-mata berkongsi ilmu dengan para pelajar di SMK Tamparuli. Seronok juga berada di sekolah tersebut. Lebih kurang tiga jam saya berada di sana. Semoga para pelajar di SMK Tamparuli berjaya dalam peperiksaan yang bekal mereka hadapi kelak setelah mengikuti sesi ceramah bersama saya. Saya berharap perkongsian ilmu tersebut dapat dimanfaatkan oleh para pelajar sewaktu mereka menjawab peperiksaan umum kelak.

No comments:

Post a Comment