Wednesday, August 12, 2009

Hari keenam di perantauan orang

Jam 9.00 pagi bertolak meninggalkan negeri Pahang menuju ke Kuala Lumpur. Alangkah seronoknya hati ini kerana aku akan balik ke Sabah Tanah Tumpahnya Darahku pada 13 Ogos 2009..hehe.Dalam perjalanan pergi KL, aku menanda kertas pelajar aku. Letih juga tanda kertas dalam keadaan yang tidak selesa namun aku tetap kuatkan semangat aku untuk menyiapkan kerja-kerja aku yang belum selesai lagi. Bila terasa penat sangat aku berehat dan tidur ajelah jawabnya..hahaha.... Perhentian pertama aku kat Temerloh, rombongan aku berhenti rehat seketika untuk buang apa-apa yang patut hendak dibuang.Hehehe... Kemudian perjalanan diteruskan lagi.. aku menyambung kerja aku semula. Dalam masa yang sama perut aku berlagu lapar.Jam dalam bas baharu jam 10.30 pagi. Sabar ajelah ceritanya.. Akhirnya, aku sampai R&R jam 12.00 tengah hari. Aku mencari-cari gerai yang sesuai dengan selera aku untuk makan tengah hari. Lebih kuarang 30 minit aku berada di situ kemudian perjalanan diteruskan ke Kuala Lumpur.

Jam 1.30 petang aku samapai di Putrajaya tempat tinggal rombongan aku, berhenti seketika untuk menyimpan barang-barang. Selepas itu aku dan para pelajar aku bergerak ke pusat beli belah.....

No comments:

Post a Comment