Friday, August 21, 2009

Salam Ramadan Daripada Saya

Assalamualaikum kepada saudara seagama dengan saya,

Salam Ramadan daripada saya. Semoga Ramadan tahun ini kita dapat melaksanakan puasa kita penuh dengan rasa tanggunjawab kita sebagai hamba-Nya.

Pada bulan mulia ini, saya mohon kemaafan dan keampunan kepada guru-guru saya yang telah mendidik saya, penysarah-penysarah saya yang telah memberi ilmu kepada saya,teman-teman sepersekolahan saya di Sekolah Rendah Berhala Darat Sandakan dan Sekolah Menengah Sung Siew Sandakan,teman-teman sekuliah saya di Maktab Perguruan Sandakan, Universiti Malaya dan Universiti Putra Malaysia, rakan setugas saya di Sekolah Rendah Pulau Nunuyan Laut Sandakan, Sekolah Rendah Sri Tanjung Papat Satu Sandakan, Sekolah Tinggi Kota Kinabalu dan Maktab Sabah Kota kinabalu dan para pelajar saya; halalkan segala ilmu yang telah anda curahkan kepada saya sewaktu saya bergelar pelajar dan saya halalkan segala ilmu yang telah saya curahkan kepada para pelajar saya yang pernah saya didik satu ketika dahulu dan para pelajar saya di Maktab Sabah tempat saya bertugas sekarang. Seandainya saya selama ini telah melukai hati anda sama ada melalui tutur kata saya dan tingkah laku saya dengan rendah diri saya pohon keampunan daripada anda semua. Semoga Allah sahaja yang membalas segalanya kepada anda semua. Saya hanya mampu berdoa agar anda semua mendapat rahmat, murah rezeki, panjang umur, sihat tubuh badan daripada Allah S.W.T dan segala amal ibadat anda dapat diterima oleh Allah S.W.T.

Lakukanlah segala pekerjaan kita seikhlas-ikhlasnya tanpa mengharapkan sesuatu. Dalam pada itu, kita hendaklah saling ingat-mengingati antara satu sama lain untuk kebaikan bersama. Sama-samalah kita menjayakan misi FPN dengan memberi pendidikan yang sewajarnya kepada anak didik kita bak kata orang, janganlah kita beri ikan kepadanya untuk dia makan tetapi berilah dia kail untuk dia memancing ikan. Sekali lagi, salam ramadan daripada saya untuk anda semua.

Salam Kemaafan daripada saya,

Juliana_09

No comments:

Post a Comment